Channel 3 hiding behind 'public interest'

The management of TV Channel 3 seems to have forgotten that about a decade ago Supinya Klangnarong, then a vocal activist of the NGO the Campaign for Media Reform was charged with criminal defamation by Shin Corp for alleged defamatory remarks she made at a seminar entitled "Five Years of Thai Rak Thai – Shin Corp Gets Richer".

Shin Corp, which was founded by former prime minister Thaksin Shinawatra, also sued Ms Supinya and four others, including Thai Post newspaper, in the Civil Court, demanding 400 million baht in damages.

The outcome of the two cases is now history. Shin Corp finally did the right thing, but it was too late to save its public image, which was already badly tainted.

The content shown above is only a small part of the full content, which we reserve for Bangkok Post digital archive subscription members. Please log in or subscribe to get the full content.

Back to top